Vreme v Posavju
vreme_flat
Skeniraj QR kodo in nakupuj ceneje!

QR koda Flexkom KŠTM

Monolit2go

Na Lisco od Pipana (8)

Dolžina: 7,1 km

Trajanje: 2 h 30 min.

Težavnost: zaradi zaraščanja nekoliko zahtevnejša pot

Izlet začnem v Kurji vasi pri Pipanu (345 m). Iz Sevnice peljemo proti Planini 10 km. Za avto bomo lahko ob cesti našli parkirni prostor. S ceste poiščemo markacije ob hiši navzgor po travniku. Ko pridemo na pot, gremo levo mimo osamljen kmetije, nato po traktorski poti malo navzdol do ceste. Znajdemo se na križišču, od koder gremo proti zahodu malo navzgor po cesti. Na naslednjem križišču gremo po ravnem po cesti naprej do domačije, kjer se cesta konča. Pod kozolcem gremo po travniku v gozd na traktorsko pot. Pred jarkom poti zmanjka. Po stezi gremo preko jarka na travnik. Spustimo se malo levo po travniku navzdol na traktorsko pot, ki gre navzgor po jarku. Pri osamljeni kmetiji zavijemo levo in po poti pridemo na asfaltirano cesto. Cesto prečkamo in nadaljujemo pot po ravni stranski cesti do zaselka Malo Podgorje (naselje Podgorje ob Sevnični). Tu takoj zavijemo na traktorsko pot desno navzgor. Stara pot, ki je še markirana, zavije po dobrih sto metrih levo na pot skozi goščavo. Ker je pot precej zarasla jo priporočamo le v suhem in kopnem tistim, ki jih malo plezanja skozi grmovje ne moti. Nadaljujemo po traktorski poti; ko pridemo do prvega križišča, zavijemo desno in takoj nato levo navzgor. Nato še enkrat zavijemo levo in takoj spet desno naravnost navzgor v strmino po gozdu.  Ob prvi priložnosti se usmerimo levo po pobočju poševno navzgor. Ko pridemo pod skale, se steza kmalu razširi v pot. Pridemo pod travnik, Pridemo pod travnik, se še malo dvignemo in smo na grebenu, kjer pride z desne sevniška planinska pot s Planine. Gremo levo po grebenu ob gozdu navzgor na širok travnat greben z lepim razgledom. Nadaljujemo malo desno po travniku, nato se spustimo po gozdu in kasneje po travniku. Na najnižji točki travnika gremo desno v gozd, nato še malo navzdol in že smo na sedlu, do katerega je speljana tudi cesta. Tu se z leve priključi tudi stara pot z Bohorja. Po stezi sledimo markacijam v gozd levo pod grebenom in po gozdnatem terenu vse do sedla, kjer je na desni strani travnik. Po gozdu in grebenu nadaljujemo proti Ješivcu. Strmo travnato pobočje zarašča posajena smreka. Po stezi se vzpnemo na 934 m visok Ješivec. Z Ješivca se spustimo navzdol na sedlo, kjer se naši poti priključi pot iz Jurkloštra. Gremo navzgor in že smo na asfaltirani cesti, ki pelje na Lisco. Cesto prečkamo in se preko travnika znova vrnemo nazaj na cesto. Pod Malo Lisco sledimo cesti do parkirišča Tončkovega doma. Po travniku na desno gremo na vrh Lisce (948 m) malo se spustimo po stezi mimo meteorološke postaje in pridemo do Tončkovega doma na Lisci.

Od Pipana bomo na Lisco hodili 2 ure in 30 minut. (7,1 km).

(Vir: Vodnik: Izleti v Sevniško okolico, Vinko Šeško, 2002)