Vreme v Posavju
vreme_flat
Skeniraj QR kodo in nakupuj ceneje!

QR koda Flexkom KŠTM

Monolit2go

Na Pokojnik (3)

Dolžina: 38,5 km

Trajanje: 2 - 2,5 h

Težavnost: 3+ / 3+

Avtor poti: mag. Boris Papac

Tura ima le en vzpon, ki nas s krajšimi  spusti pripelje na vrh Pokojnik. Prvi del ture je razgiban, nato pa mu sledita dva asfaltna vzpona. Prvi do Zabukovja je dolg 2,2km in s povprečnim naklonom 10%. Drugi pa je dolg 0,9km in s povprečnim naklonom 14% od vasi Pokojnik. Od Mrzle planine se začne 2km spusta s povprečnim naklonom -10% po makadamski cesti. Previdno! Proti koncu ture se od IK Roštohar povzpnemo še na vinogradniški greben, kjer nas čaka 0,3km dolg makadamski vzpon s povprečnim naklonom 12%.

Kolesarska tura poteka po posavskem hribovju na levem bregu Save. Kolesariti začnemo pri Okrepčevalnici Trim na Blanci. Ob žuborenju Čanjskega potoka kolesarimo skozi Čanje in mimo zaselka Loke do Bizeljsko-Sremiške vinske ceste. Spustimo se v dolino Vranjskega potoka in navzgor do vasi Vranje. Mimo Vranja je nekoč potekala tudi rimska cesta. Predahnemo lahko pri cerkvi sv. Štefana iz 17.stoletja. Smerokazi nas pripeljejo do tretje table za Ajdovski gradec. Po 70m pri kvadratni tabli pustimo kolesa in jih zaklenemo. Do arheološkega parka je 10 minut zmerne hoje. Ajdovski gradec velja za enega največjih starokrščanskih središč na področju Alp in Podonavja. Naselbino z dvema cerkvama je obdajalo obzidje z obrambnimi zidovi. V hišah so bili najdeni številni predmeti, ki  pričajo o navadah in običajih iz 5. in 6. stoletja. Pot nadaljujemo mimo TK Klenovšek- Grobelnik in skozi gozdove do Zabukovja, kjer nam pogled seže v dolino Sevnične. Osrednji del vasi s cerkvijo sv. Lenarta leži na slemenu. Skozi zaselka Pokojnik in Pokojni vrh se povzpnemo mimo cerkve sv. Marije na razgledni kopasti vrh Pokojnik. Na njem je včasih stala cerkev. Po legendi so jo na Marijino željo porušili in zgradili nekoliko nižje, kjer stoji še danes . po Mrzli planini se ob globokemu Stranjskemu potoku spustimo skozi Stranje do Ložic. Tam lahko pokukamo na pokopališče ob sv. Ahacu. Pred Gorenjim Leskovcem zavijemo levo mimo peskokopa, kjer na levi lepo vidimo cerkev sv. Antona. V Cirju se lahko ustavimo ob obori. Ob Ložiškem potoku se spustimo skozi Poklek in pod Gračko goro zavijemo levo do Selc. Na koncu Selc zavijemo desno, mimo kužnega znamenja IK Roštohar. Kmetija je znana po predelavi suhomesnatih izdelkov, ki jih lahko tudi poizusimo. Skozi zaselek Ravne se mimo vinogradov povzpnemo po Bizeljsko-Sremiške vinske ceste in se takoj začnemo spuščati proti Presladolu. Po spokojni dolini Presladolovega potoka se pripeljemo v Rožno. Ob ribniku sredi vasi se lahko ustavimo in pokramljamo s prijaznimi domačini. V dolini Save zavijemo levo in se mimo Sv. Kancijana vrnemo na Blanco.

(Vir: Turistično-kolesarski vodnik: Posavje, Dolenjska, Kozjansko: Neodkrita turistična destinacija, Boris Papac, 2008)

Za možnost vodenja po kolesarskih poteh ali nakup Turistično-kolesarskega vodnika Borisa Papaca v tiskani obliki kontaktirajte TA Doživljaj.