Vreme v Posavju
vreme_flat
Skeniraj QR kodo in nakupuj ceneje!

QR koda Flexkom KŠTM

Monolit2go

Po obronkih Mirne (4)

Dolžina: 34,5 km

Trajanje: cca 2 h

Težavnost: 3 / 3+

Avtor poti: mag. Boris Papac

Tura poteka pretežno po asfaltu. Vzpon na desni breg Mirne je sestavljen iz dveh asfaltnih odsekov. Od Tariškega grada do Konjskega je dolg 2,3km s povprečnim naklonom 5%. Od vasi Lukovec na greben pa je vzpon dolg 1,4km in ima povprečni  naklon 10%. Na levi breg Mirne pa vodi makadamski vzpon s strmim začetkom. Dolg je 2,3km in ima povprečni naklon 7%. Oba spusta proti Tržišču in Boštanju sta asfaltna s povprečnim naklonom -10%.

Kolesarska tura poteka po obronkih zoženega dela Mirnske doline med Boštanjem in Tržiščem. Kolesariti začnemo od gostilne Felicijan desno proti Mokronogu in takoj zavijemo proti Telčam. Mimo Tariškega gradu iz 18.stoletja se povzpnemo skozi gozd do Konjskega. Odpre se nam pogled na dolino Save na posavsko hribovje z Lisco. Skozi Lukovec se povzpnemo do Preske, kjer nas pričakajo vinogradi. Vožnjo nadaljujemo po grebenu do odcepa za Drušče. Predahnemo lahko pri cerkvi sv. Barbare iz 17.stoletja in se sprehodimo po pokopališču in bližnji okolici. Ko pripeljemo iz gozda za Druščami, se nam preko strme doline odpre pogled na Telče. Po razglednem grebenu nadaljujemo do cerkve sv. Urha na Slančjem Vrhu. Na Malkovcu, kjer pridelujejo dober cviček, lahko uživamo v prelepem razgledu. Sredi vasi stoji ob cesti mogočen divji kostanj, ki je najlepši spomladi, ko zacveti. Južno pobočje pod Malkovcem je nekakšen naravni amfiteater, kjer so odlični pogoji za pridelavo kakovostnega grozdja. Strm spust s pogledom na cerkev sv. Jurija na nasprotnem griču nas pripelje v Tržišče. Na začetku vasi se lahko okrepčamov gostilni Jelen-Malus pri cerkvi sv. Marije, ki ima lepo ohranjene freske iz 15.stoletja. skozi Tržišče se spustimo v dolino reke Mirne in kolesarimo po njej do drugega odcepa Krmelj. Pri žagi zavijemo na gozdno cesto in se povzpnemo do lovske koče, kjer zavijemo na greben proti Okiču. Razgledna vožnja po grebenu nas pripelje do cerkve sv. Ane in 200m za njo do rojstne hiše pisatelja Antona Umeka-Okiškega. Na Vrhu pri Boštanju stoji na križišču eno najstarejših kužnih znamenj v teh krajih. Levo vodi pot do razgledne romarske ceste na Topolovcu, mi pa nadaljujemo po grebenu in se skozi gozd spustimo v dolino Grahovice. Povzpnemo se v Boštanj in se mimo osnovne šole, kjer se začne Naravoslovna učna pot Azaleja, skozi strnjeno naselje spustimo v dolino Mirne. Ko prečkamo železnice, vidimo na levi slepi most, ki je spomenik predvolilnih obljub. Čez leseni most se vrnemo na izhodišče do gostilne Felicijan.

(Vir: Turistično-kolesarski vodnik: Posavje, Dolenjska, Kozjansko: Neodkrita turistična destinacija, Boris Papac, 2008)

Za možnost vodenja po kolesarskih poteh ali nakup Turistično-kolesarskega vodnika Borisa Papaca v tiskani obliki kontaktirajte TA Doživljaj.