Vreme v Posavju
vreme_flat
Skeniraj QR kodo in nakupuj ceneje!

QR koda Flexkom KŠTM

Monolit2go

Iz raja v Pekel (6)

Dolžina: 30,9 km

Trajanje: cca 2 h

Težavnost: 4 / 5

Avtor poti: mag. Boris Papac

Tura nam postreže z najlepšimi panoramami v vodniku. Po začetnem spustu se začne vzpon na greben Jatne, ki je sestavljen iz dveh daljših odsekov. Prvi 2km dolg vzpon s povprečnim naklonom 11% vodi do razglednega platoja pod Orehovskim hribom. Od odcepa za Kal pa je 1,5km dolg vzpon s povprečnim naklonom 11%. Od Leskovca se začne 0,8km dolg spust po makadamski cesti s povprečnim naklonom -10%. Tehnično najzahtevnejši je spust po gozdni poti od Neženc od točke 20 v dolino Pekla v dolžini 0,4km in s povprečnim naklonom -13%. V dolini Pekla večkrat prečkamo potok.

Kolesarska tura povezuje kraje in zaselke po grebenih in dolinah okoli Šentjanža. Med turami v vodniku spada slednja med najbolj razgledne ture. Po drugi strani pa nas popelje v drugo skrajnost, težko prehodno dolino Pekla. Kolesariti začnemo proti Kalu pri gostilni Repovž v centru Šentjanža pod cerkvijo sv. Janeza Krstnika iz 12.stoletja. po valovitem začetku v šentjanški kotlini se začnemo vzpenjati mimo vinogradov na Breško. Pri vodnjaku ob hramu z zanimivo urejeno okolico lahko malce predahnemu in se ozremo v dolino. Na grebenu Orehovskega hriba se nam odpre čudovita panorama čez griče proti Mirnski dolini. Po krajšem spustu se mimo Kala povzpnemo skozi Gradec do Kladja. Na grebenu se nam odpre čudovit pogled v dolino Sopote, proti Svibnemu in Kumu. Po grebenu nadaljujemo po valoviti panoramski cesti, ki deloma poteka skozi gozd. Pred Leskovcem stoji ob robu gozda špičasti kamen. Legenda pravi, da je na njem stala Marija. Pod njim pa je zakopano zlato jagnje. Morda ga boste našli prav vi! Sredi hribovske vasice Leskovec, ki je bila pred leti razglašena za najlepšo hribovsko vas , zavijemo levo. Na grebenu ob južnem robu vasice stoji razgledna cerkev Žalostne Matere božje. Ob njej je informativna tabla in mogočna lipa. Mimo samotne kmetije se spustimo proti Brunku. Zopet se nam odpre pogled čez dolino Save po posavskih hribih. Pri Skoporčevih blizu romarske cerkve lahko predahnete in se okrepčate. Zelo radi pa vam bodo pokazali gotsko cerkev sv. Treh kraljev, ki ima kar pet oltarjev. Skozi Budno vas, ki leži na slemenu, se peljemo mimo Sv. Nikolaja, zaščitnika brodarjev na Savi. Cesta se začne spuščati v dolino Save, mi pa zavijemo desno proti Jablanici in skozi Goreljce prikolesarimo v Novi Grad. Skozi Nežence se spustimo v dolino potoka Kamenca, imenovano Pekel. Že ime pove o težki prehodnosti in zaprtosti doline. Z mešanimi občutki jo bomo zapustili na Križišču in se začeli vzpenjati proti Hinjcam in naprej v gozd nad Krmeljem. Spustimo se do Gomile in se skozi Birno vas mimo mogočne lipe vrnemo v Šentjanž. Pri gasilskem domu pridemo na glavno cesto, ki vodi skozi Šentjanž in turo končamo pri gostilni Repovž.

(Vir: Turistično-kolesarski vodnik: Posavje, Dolenjska, Kozjansko: Neodkrita turistična destinacija, Boris Papac, 2008)

Za možnost vodenja po kolesarskih poteh ali nakup Turistično-kolesarskega vodnika Borisa Papaca v tiskani obliki kontaktirajte TA Doživljaj.