Vreme v Posavju
vreme_flat
Skeniraj QR kodo in nakupuj ceneje!

QR koda Flexkom KŠTM

Monolit2go

Spust z Lisce

Dolžina:

Trajanje:

Težavnost:

Avtor poti: mag. Boris Papac

Na področju opisane kolesarske mreže je veliko možnosti za atraktivne spuste. Z vsakega višjega hriba obstaja zanimiva varianta spusta. Povsod so na voljo številne poti, kolovozi in vlake, zato je težko opisati te možnosti. Najprimerneje se jih je lotiti pod vodstvom lokalnih kolesarskih vodnikov. Zaradi nevarnosti srečanja s pohodniki, bi jih bilo smotrno nekaj ustrezno označiti na terenu.

V nadaljevanju je opisana ena možnost spusta z Lisce mimo sv. Jošta in vasi Polje, skozi Križ ter Črete do Save. Pot je razgibana in na določenih odsekih tehnično zahtevna. Namenjena je kolesarjem, ki imajo primerno vzmetena kolesa ter izkušnje.

Potrebno je opozoriti, da opisana pot poteka mimo sv. Jošta do vasi Polje po markirani planinski poti. Na njenih ožjih delih obvezno zmanjšamo hitrost ali pa se celo ustavimo ob nevarnosti srečanja s pohodniki. Obvezno pa to storimo, če pohodnike zagledamo pred sabo.

Priporočamo, da pot prvič prevozite počasneje in se seznanite z njenim potekom in nevarnostmi. Spusta se lotevate na lastno odgovornost. Hitrost prilagodite vremenskim in terenskim razmeram. Ob vikendih ali praznikih se raje spustite do Cerja po Sončni cesti in spust nadaljujte od ceste Cerje-Polje. Spust lahko pričnemo pri Tončkovem domu ali z vrha Lisce. Sledimo markirani poti proti Bregu. Mestoma skalna pot je ob mokrem vremenu zelo spolzka. Previdno! Pri električnem drogu zapeljemo v gozd. Po 400m pripeljemo do sv. Jošta, kjer nadaljujemo levo. Od tu se začne pravi spust. Pred vasjo Polje se pot razcepi. Desno se nadaljuje markirana pot, mi pa gremo levo do makadamske ceste Cerje-Polje. Zavijemo levo in se na razdalj 20m malce dvignemo. Pri TV-oddajniku zavijemo desno na dobro uhojeno, vendar ne markirano pot. Sledi izjemen spust do vasi Križ. Nadaljujemo navzdol po asfaltu. Na križišču zavijemo desno. Na drugem ostrem zavoju pod kmetijo Pompe zapustimo asfalt in nadaljujemo naravnost po kolovozu. Do prevala se malce povzpnemo in zavijemo desno na gozdno pot, ki nas pripelje do samotne kmetije. Do vasi Črete sledi hitri spust, od vasi naprej se po asfaltni cesti spustimo v dolino Save.

Posavska gorska kolesnica je primer opazovanja tur v vodniku. Večinoma poteka nad vinogradniško kolesnico skozi gozdove, mimo zaselkov in osamelih kmetij. Polovica poti je speljana po makadamu, zato je priporočeno gorsko kolo. Celotna pot je nekoliko krajša kot 250km in premosti skoraj 6000 višinskih metrov, zato je razdeljena na 9 etap. Opisana je v štirih delih. V vsakem delu je več etap. Najkrajšo lahko prevozimo v dobri uri. Glede na pripravljenost lahko več etap poljubno združimo. Etape so izbrane tako, da je v kraju vsaj ena možnost za prenočitev. Za načrtovanje kolesarskega potepanja sta pomembni tudi dve termalni postajališči: Terme Čatež in Terme Šmarješke Toplice, kjer si lahko privoščimo dan počitka. Orografsko bi lahko gorsko kolesnico razdelili na štiri dele. Prvi, najdaljši del, poteka po desnem bregu Save preko Bizeljskega gričevja, Orlice, Bohorja in Lisce. Savo prečka pri Loki pri Zidanem Mostu. Drugi del nas popelje na Posavsko hribovje in v dolino Mirne. Tretji del preči Raduljsko hribovje do doline Krke. Četrti del pa pretežno poteka po Gorjancih na desnem bregu Krke.

(Vir: Turistično-kolesarski vodnik: Posavje, Dolenjska, Kozjansko: Neodkrita turistična destinacija, Boris Papac, 2008)

Za možnost vodenja po kolesarskih poteh ali nakup Turistično-kolesarskega vodnika Borisa Papaca v tiskani obliki kontaktirajte TA Doživljaj.